Comunicat de la JCC davant de la sentència del procés i de les mobilitzacions populars

La sentència del procés ha marcat un abans i un després en la política de Catalunya i de tot l’Estat Espanyol. Condemnes de fins a 13 anys a líders polítics i socials per organitzar mobilitzacions pacífiques i donar la veu al poble que no ens poden deixar indiferents. Són condemnes que denoten la set de venjança del Règim del 78, que vulneren drets polítics i socials i que poden servir de precedent per a condemnes posteriors.

Fem una crida a la mobilització des de la desobediència civil i a la vaga estudiantil del dia 18 d’octubre. Com a joves comunistes refermem el nostre compromís amb el dret a l’autodeterminació dels pobles i amb la llibertat de manifestació i reivindiquem l’amnistia de tots i totes les preses polítiques. Hem de continuar lluitant al carrer fins a aconseguir els nostres objectius i mai claudicar.

Rebutgem la brutal repressió exercida pels cossos policials durant les manifestacions d’aquests últims dies, que s’ha saldat amb centenars de ferits i ferides i desenes de persones detingudes. Exigim la immediata paralització de l’activitat de la Policia Nacional i de la Guardia Civil en terres catalanes, així com la dimissió del Conseller d’Interior Miquel Buch i del Ministre de l’Interior Fernando Grande-Marlaska per les actuacions policials repressives.

Agraïm també totes les mostres de solidaritat que ens arriben des de la resta de pobles de l’Estat. Tenim un objectiu comú que és el de tombar el Règim del 78 i construir una alternativa republicana, sobiranista, fraterna i per a la classe obrera. Perquè mai ha d’haver-hi guerra entre pobles ni pau entre classes.

Ni un pas enrere.

Comitè Executiu de la Joventut Comunista de Catalunya.

17 d’octubre de 2019.