La JCC celebra la III Escola de Formació Lina Òdena

Imatge d'enllaç permanent incrustada

El passat cap de setmana es va celebrar la tercera edició de l’Escola de Formació Lina Òdena, un projecte que va nàixer amb el procés d’unitat juvenil comunista i que es consolida amb aquesta edició. Com en les altres edicions es va fer a El Masnou.

La tercera Escola de Formació de la JCC va començar amb el debat sobre l’estratègia i la tàctica del moviment comunista i la situació de la classe treballadora. Pel que fa a l’estratègia es van fer dos tallers simultanis, un per a persones que han entrat aquest any a la Joventut Comunista i un altre per a persones que ja porten temps a la organització. En el primer es van explicar els conceptes bàsics per planificar una bona estratègia i una bona tàctica. En el segon, a partir d’un ponència de l’historiador Joan Tafalla, es va aprofundir en alguns conceptes a partir de l’obra d’Antonio Gramsci.

Pel que fa a l’estat de la classe obrera, es van fer dues ponències. La primera, a càrrec de l’historiador Javer Tébar, sobre les transformacions en el món del treball, centrant el debat en la tesi de Guy Standing sobre l’aparició del “precariat” com a nova classe social. La segona, a càrrec de l’advocada Jessica Boloncel, sobre com ha evolucionat el dret laboral a partir de les darreres reformes laborals.

Durant la tarda també es va debatre sobre la confluència i la unitat popular de cara a les eleccions municipals del maig. En aquest debat vàrem comptar amb la participació de Carlos García, de la UJCE, i la candidata d’EUiA a Barcelona en Comú, Mercedes Vidal. Així mateix, es va fer un breu taller sobre el cas dels camarades Isma i Dani, amb la participació del Dani, que va comptar amb la presència del Dani per explicar-nos la campanya de suport dels darrers mesos.

Imatge d'enllaç permanent incrustada

Com en cada edició, l’Escola Lina Òdena va comptar amb moments d’oci com el ja clàssic Trivial preparat per a l’ocasió. En aquest joc es van fer un seguit de preguntes sobre l’actualitat i cultura, i temes relacionats amb el moviment obrer i el comunisme.

Diumenge al matí es va continuar amb un taller sobre feminisme, a càrrec que de l’educadora social Adriana Sabaté. En aquest es van tractar els rols de gènere en les organitzacions, i la sobremasculinització dels espais de participació política i social. A més, es va tenir un debat sobre com canviar aquestes dinàmiques, i com establir mecanismes per assegurar la igualtat de gènere en les organitzacions polítiques.

L’Escola va finalitzar amb un taller sobre el conflicte armat a Ucraïna i els interessos geoestratègics que actuen en aquest.